اخبار روزاقتصاد

سرمایه گذاری مخاطره آمیز به اکوسیستم سولانا می رود | نظر

سرمایه گذاری مخاطره آمیز به اکوسیستم سولانا می رود | نظر

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله crypto.news نیست.

سولانا پس از قوی سیاه FTX< رویداد /a>، که قیمت توکن بومی خود را به تک رقمی کاهش داد. در حال حاضر، آن را به مراتب بیشتر از ضعیف بعید ایستاده است. با پرونده اخیر VanEck برای سولانا (SOL) صندوق قابل معامله در بورس، سولانا درهای لیگ های بزرگ را می زند.

اما چه چیزی سولانا را آنقدر قدرتمند کرده است که Pantera Capital اعلام کرد آن را “macOS بلاک چین”؟ همه چیز به تجربه کاربر خلاصه می شود. سولانا شاید مصرف‌کننده‌ترین بلاک‌چینی باشد که به دنبال ملاقات با کاربران در وسط است و حتی گاهی اوقات ویژگی‌های زنجیره‌ای خود را انتزاعی می‌کند.

معماری زنجیره بلوکی یکپارچه سولانا

بر خلاف بلاک چین‌های مدولار مانند اتریوم و کاسموس، طراحی یکپارچه شبکه Solana امکان یکپارچه‌سازی عمودی را فراهم می‌کند. این طرحی است که هر مؤلفه بلاک چین را بهینه می‌کند و منجر به تجربه کاربری یکپارچه می‌شود، بسیار شبیه به آنچه در سیستم‌عامل‌های اپل وجود دارد.

این معماری سولانا را قادر می‌سازد تا توان عملیاتی بالا و هزینه‌های تراکنش پایین را مدیریت کند. هر دوی آنها برای برنامه های مالی غیرمتمرکز، شبکه های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) و میزبان دیگر برنامه‌های بلاک چین با اصطکاک کم، مانند Blinks که اخیراً راه اندازی شده است الف>. به لطف بهینه سازی کل پشته خود، Solana یک پلت فرم جذاب برای توسعه دهندگان و کاربران است که به افزایش فعالیت خرده فروشی و حجم تبادل غیرمتمرکز (DEX) در شبکه کمک می کند. در نتیجه، سولانا هم در تعداد کاربران فعال و هم در حجم تراکنش‌ها جهش‌های رشدی داشته است و آن را به‌عنوان یک بلاک چین پیشرو معرفی می‌کند.

فعالیت رو به رشد زنجیره ای

رشد سولانا از افزایش آدرس‌های فعال منحصربه‌فرد آن از 14000 در اکتبر 2020 به نزدیک به 1.34 میلیون امروز مشهود است. هزینه های اولویت نیز از زیر 100000 دلار در ماه در اواسط سال 2023 به بیش از 60 میلیون دلار در مارس 2024 افزایش یافته است. سهم حجم DEX در Solana نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است، از 0٪ در اوایل سال 2021 به بیش از 24٪ تا می 2024، در حالی که 85 % از تمام توکن‌های جدید در DEX تا می 2024 بر اساس Solana بودند.

توضیح این روندهای رشد زنجیره ای نسبتاً آسان است. سولانا به یک محبوب محبوب برای ایجاد توکن‌ها و سکه‌های میم تبدیل شده است. سهولت استفاده، همراه با سرعت و کارمزدهای پایین تراکنش سولانا، آن را به مقصدی برای معامله گران معمولی تبدیل کرده است. افزایش محبوبیت ربات‌های معاملاتی تلگرام، بدون شک، به انفجار زنجیره‌ای در Solana، با ارزش بازار توکن های میم مانند Dogwifhat ( WIF) به میلیاردها رسیده است.

اولین بلاک چین جریان اصلی جهان

کوته‌نگری است که تمام رشد و وعده‌های آتی سولانا را به بازار پول نسبت دهیم. مطمئناً، پلتفرم‌هایی مانند MarginFi و مشتری در حال فشار آوردن به محصولات ساده defi هستند برای به دست آوردن مزیت معنی داری در تجربه معامله، کاربران نیازی به داشتن جیب های عمیق ندارند. اما سولانا ثابت کرده است که توانایی بسیار بیشتری دارد.

شاید این توضیح می دهد که چرا Pantera Capital به تازگی افزایشی را برای یک صندوق جدید با هدف خرید تا 250 میلیون دلار توکن SOL (با تخفیف قابل توجهی از آنجایی که توکن ها از دارایی ورشکستگی FTX هستند) منعقد کرده است. این به دنبال تصمیم سرمایه‌گذاری بزرگ در ماه آوریل توسط Pantera Capital و Galaxy Trading برای خرید حدود 30 میلیون توکن SOL قفل شده با ارزش تجمعی 1.9 میلیارد دلار.

>

اگرچه قیمت SOL در سال گذشته بیش از 723 درصد افزایش یافته است، سولانا فرصت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر به غیر از حدس و گمان روی توکن SOL فراهم می‌کند. یک چیز مشخص شده است: فناوری‌های مجاور کریپتو و سیستم‌های دیجیتال که در غیر این صورت عملکردهای وب 3 را ادغام می‌کنند، برای کاربر معمولی نزدیک‌تر از محصولات بومی بلاک چین هستند. سولانا در حال حاضر یکی از پرمصرف‌ترین شبکه‌های بلاک چین است و در حال ترسیم مسیری است تا محصولات رمزنگاری را به مصرف‌کنندگان اصلی برساند.

چرا سرمایه خطرپذیر در سولانا صعودی است

اگر مقایسه‌های اپل درست باشد، سولانا می‌توانست موارد استفاده اصلاح‌شده از web3 را در اختیار کاربران قرار دهد که نحوه برقراری ارتباط، تراکنش و ایجاد را تغییر می‌دهد. از املاک و مستغلات گرفته تا شبکه‌های دیجیتال، از سیستم‌های هوش مصنوعی تا خدمات تأیید هویت، چنین پروژه‌هایی که در سولانا ساخته می‌شوند کم نیست. به عنوان مثال، Privasea یک فناوری است که زندگی انسان را برای محافظت از حضور دیجیتالی افراد واقعی در برابر ربات‌ها و جعل هویت هوش مصنوعی تأیید می‌کند. با گسترش جعلی‌های عمیق، فعالیت سیبیل و سایر اشکال کلاهبرداری دیجیتالی بیش از هر زمان دیگری، راه‌حل‌هایی مانند Privasea به جنبه ضروری زندگی روزمره می‌پردازند.

یک مثال خوب دیگر Grass است، لایه‌ای ساخته شده بر روی Solana که برای کنترل ریل‌هایی که توسط آن داده‌ها برای هوش مصنوعی به دست می‌آید، به کاربران طراحی شده است. پیامد موفقیت آن مختل کردن صنعت میلیارد دلاری هوش مصنوعی است، جایی که تنها تعداد کمی از بازیکنان منابع محاسباتی کافی برای خزیدن در کل اینترنت دارند. با بیش از دو میلیون کاربر، گراس در حال حاضر توانایی تنظیم دقیق مدل‌های هوش مصنوعی و اطلاع‌رسانی انواع خاصی از استنتاج بلادرنگ را دارد. پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که Grass به ۲۵ میلیون کاربر برسد، می‌تواند داده‌های کافی برای آموزش ChatGPT از ابتدا به صورت هفتگی!

به عنوان نکته پایانی، منتقدان به سابقه قطع شبکه سولانا به عنوان یک عامل نزولی اشاره می‌کنند. البته این دیدگاه، ارتقای بزرگی به نام Firedancer را در نظر نمی گیرد. قرار است سال آینده منتشر شود. در حال حاضر، نسخه‌های Lite برای تقویت تدریجی انعطاف‌پذیری شبکه در برابر ازدحام عرضه شده‌اند. شرایط در حال توطئه هستند تا سولانا را به خانه نسل جدیدی از کاربران بلاک چین تبدیل کنند، بازارهای دست نخورده را باز کنند و بازارهای رایج را احیا کنند. بنابراین، صرفا منطقی است که سرمایه‌گذاران خطرپذیر با سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت استراتژیک شروع به کار کنند.


Tim Haldorsson
تیم هالدورسون

تیم هالدورسون مدیر عامل آژانس رشد ارزهای دیجیتال Lunar Strategy است. تیم اولین بار در سال 2017 وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد و از آن زمان هرگز به گذشته نگاه نکرده است. اکنون، تام به تعدادی از نشریات معتبر ارزهای دیجیتال کمک کرده است و همیشه در مورد همه چیزهای رمزنگاری صحبت می کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا